Els usuaris de l’ICS valoren amb un notable l’atenció especialitzada ambulatòria

  • Les consultes externes dels centres de la institució obtenen una puntuació
    de 7,83 en la darrera enquesta de satisfacció del CatSalut de 2014
  • El centre de Catalunya que ha obtingut una millor valoració dels usuaris és
    l’Hospital Trueta de Girona, que ha estat puntuat globalment amb una nota
    de 8,41 i ha obtingut un índex de fidelitat del 94,9%.
  • L’ICS publica la Memòria d’activitat 2014, que recull les fites i projectes més
    destacats de l’any.

Els usuaris de l’Institut Català de la Salut (ICS) valoren amb un 7,83 l’atenció que reben
en les consultes d’atenció especialitzada ambulatòria, ubicades en hospitals i en alguns
centres d’atenció primària. El grau de fidelització també és elevat, i se situa entre el
72,5% i el 94,9%. Això vol dir que de cada mil persones entrevistades, entre 725 i 949
responen que voldrien tornar a ser atesos en el centre. Aquestes dades es desprenen
dels resultats del Pla d’Enquestes de Satisfacció (PLAENSA) 2014 del Servei Català de la
Salut (CatSalut), sobre atenció sanitària especialitzada ambulatòria.

L’enquesta conté disset preguntes referents al grau de satisfacció amb el temps d’espera,
condicions de les instal·lacions, qualitat de l’assistència sanitària, informació facilitada als
pacients, tracte dels professionals, coordinació entre els professionals de medicina de
família i els altres especialistes, i seguiment del problema de salut. A més, s’hi afegeix
una pregunta referent al grau de satisfacció global i una altra sobre fidelitat.

Onze centres de l’ICS
En l’estudi s’hi inclouen els 46 centres que ofereixen atenció especialitzada ambulatòria a
Catalunya, onze dels quals estan gestionats per l’ICS. Es tracta de l’Hospital Arnau de
Vilanova de Lleida, l’Hospital Joan XXIII de Tarragona, l’Hospital de Tortosa Verge de la
Cinta, l’Hospital de Girona Doctor Josep Trueta, l’Hospital Vall d’Hebron, l’Hospital
Germans Trias i Pujol, l’Hospital de Viladecans, l’Hospital de Bellvitge, el Centre d’Atenció
Especialitzada (CAE) Dr. Barraquer de Sant Adrià de Besòs, el CAE Santa Coloma de
Gramenet i el CAE Just Oliveras de l’Hospitalet de Llobregat.

El centre de Catalunya que ha obtingut una millor valoració dels usuaris en atenció
especialitzada ambulatòria és l’Hospital Josep Trueta de Girona, que ha estat puntuat
globalment amb una nota de 8,41 i ha obtingut un índex de fidelitat del 94,9%. També
destaquen els resultats de l’Hospital Verge de la Cinta, amb una nota global de 8,30 i un
índex de fidelitat del 89,9%; els de l’Hospital Germans Trias, que és valorat amb una notade 8,18 i un índex de fidelitat del 91%, i els de l’Hospital de Bellvitge, valorat amb un 8 i un índex del 90%.

En general, els usuaris de l’ICS destaquen especialment el temps que els ha dedicat
l’especialista, la informació rebuda, el tracte dels metges i el seguiment del seu problema
de salut. Entre els aspectes que se situen per sota de la mitjana de Catalunya, destaquen
els que fan referència a la sala d’espera: comoditat, temps de permanència a la sala i
quantitat de persones que s’hi esperen.

Memòria d’activitat 2014
Aquesta és una de les informacions que destaca la Memòria d’activitat de l’ICS 2014, que
ara es publica i que recull l’activitat assistencial desenvolupada en els centres de
l’organització, la morbiditat de la població atesa en atenció primària, la prevalença de les
malalties cròniques més importants per edat i sexe, els resultats qualitatius derivats de
l’activitat d’atenció primària, les patologies més freqüents i més complexes ateses als
hospitals, les dades dels procediments terciaris i d’alta complexitat duts a terme, les llistes
d’espera dels catorze procediments garantits i una anàlisi de la casuística hospitalària.

A més de donar a conèixer els projectes estratègics més rellevants, també presenta les
notícies més destacades sobre gestió econòmica, innovació i millores assistencials,
qualitat, recerca, docència, professionals, ciutadania, responsabilitat social corporativa,
presència de l’ICS a la xarxa i nous equipaments. Com a novetat, en aquesta edició es
dedica un apartat als sistemes d’informació.

Un any amb més activitat quirúrgica i reducció de les llistes d’espera
L’exercici 2014 destaca també per l’increment de l’activitat quirúrgica major en un 4,1%
respecte de l’any anterior -amb especial atenció a les intervencions cardíaques
complexes-, i la reducció en un 34,2% de la llista d’espera quirúrgica dels procediments
en garantia, tot incidint de manera específica en la gestió de l’antiguitat dels pacients en
la llista d’espera.

Dins l’objectiu de fomentar el terciarisme i la coordinació entre els vuit hospitals de
l’organització, durant l’any 2014 també s’ha impulsat la creació de nous programes
corporatius, liderats per clínics experts, per posar en comú aspectes relacionats amb
l’assistència, la recerca i la docència d’una àrea d’expertesa determinada, com ara
l’hepatitis o la sida.

D’altra banda, per tal de fer un pas endavant en el model d’autonomia de gestió dels
equips d’atenció primària, s’ha treballat de manera participada amb professionals de tots
els territoris per reorientar-lo cap a un model de lideratge professional. Dins del pla de
millora de gestió de persones, destaquen les actuacions encaminades a incrementar
l’estabilitat de la plantilla i el desenvolupament professional.

L’any 2014, la institució ha desenvolupat nombroses iniciatives per promoure la
participació i la coresponsabilitat dels pacients en la cura de la seva salut. Tant és així que, per exemple, el 64% dels equips d’atenció primària ja ofereixen el Programa Pacient
Expert Catalunya®.

Altres projectes estratègics rellevants han estat la culminació de la integració dels tres
laboratoris clínics de l’ICS a la ciutat de Barcelona (Vall d’Hebron, Manso i Bon Pastor),
l’abordatge integral i integrador de l’atenció als pacients fràgils i amb malalties cròniques,
i la revisió dels circuits d’atenció urgent.

portada_memoria2014

 

 

 

Quant a capramblaferranics

Horari laborables: · CAP Rambla de Ferran 8:00 - 20:00 (Per a pacients del centre) . Horari estiu: 8:00-17:00h En horari en que el CAP resta tancat, l'atenció sanitària es dona a CUAP (Urgències AP) Avinguda de Prat de la Riba, 56 (Caps de setmana, nits i festius). Obert 24h per pacients de tots els centres. Aquí hi podreu trobar informació, novetats i altres curiositats interessants que succeeixin al CAP Rambla Ferran i que afectin als usuaris del mateix o a tothom disposat a interaccionar amb el centre.
Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s