El Govern aprova la posada en marxa del Model d’Atenció no Presencial per millorar la relació entre ciutadans i professionals de l’àmbit sanitari

El nou model complementa l’atenció presencial i és una aposta per la modernització, agilització i adaptació de l’atenció als estils de vida actuals a través de les TIC

Està previst que comenci a funcionar abans de l’estiu i hi podran accedir totes les persones majors d’edat

El Govern ha aprovat la posada en marxa d’un nou model d’atenció sanitària no presencial que millora la relació entre els ciutadans i els professionals de l’àmbit sanitari. Es tracta del Model d’Atenció no Presencial (MANP), que té com a objectiu resoldre problemes de salut i situacions administratives o de seguiment mitjançant la utilització de les TIC. Així doncs, els ciutadans disposaran d’un espai virtual per dur a termes aquelles gestions per a les quals no sigui necessària la visita presencial als centres sanitaris.

Aquest model neix com un nou servei complementari a l’atenció presencial a la consulta i oferirà un servei més accessible, més personalitzat, més sostenible i que posicionarà el ciutadà com a eix central del sistema.

El Model d’Atenció no Presencial permetrà al ciutadà obrir les portes del sistema sanitari, perquè accedeixi als serveis sanitaris des del lloc, l’hora i el dispositiu que li siguin més còmodes. L’accés al servei es farà a través del Canal Personal de Salut, un espai virtual al qual podran accedir ciutadans i professionals sanitaris per fer ús dels serveis que s’hi ofereixin.

Concretament, a través d’aquest Canal Personal de Salut el ciutadà podrà:

Consultar informació clínica i medicació
Gestionar documentació i tràmits
Realitzar els controls
Comunicar-se amb els seus professionals assistencials
Utilitzar aplicacions prescrites
Veure els protocols de prevenció i les necessitats de seguiment dels seus problemes de salut
Rebre informació sobre com pot millorar la seva salut
Agilitzar algunes consultes clíniques, tràmits burocràtics o controls de salut i registrar-los directament al seu historial de salut de manera que el professional que l’atén en tingui constància

El nou model emmarca de forma transversal les diferents línies d’actuació del Pla de salut 2011-2015. D’aquesta manera, i mitjançant les tecnologies de la informació i comunicació (TIC), es vol adaptar i fer evolucionar el model assistencial català per obrir les portes virtuals als ciutadans.

El model millorarà serveis que ja existeixen en l’atenció presencial, i també en crea de nous, per acostar més el sistema de salut a les persones. El Canal Personal de Salut aglutinarà així tots els projectes no presencials que ja s’estan posant en marxa arreu del territori i crearà una única porta d’entrada al sistema d’atenció no presencial.

20140321-230746.jpg

Quant a capramblaferranics

Horari laborables: · CAP Rambla de Ferran 8:00 - 20:00 (Per a pacients del centre) . Horari estiu: 8:00-17:00h En horari en que el CAP resta tancat, l'atenció sanitària es dona a CUAP (Urgències AP) Avinguda de Prat de la Riba, 56 (Caps de setmana, nits i festius). Obert 24h per pacients de tots els centres. Aquí hi podreu trobar informació, novetats i altres curiositats interessants que succeeixin al CAP Rambla Ferran i que afectin als usuaris del mateix o a tothom disposat a interaccionar amb el centre.
Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s