Pla pilot al CAP de la rambla de Ferran per informar els pacients per correu electrònic

Sergi Godia, encarregat del...
Sergi Godia, encarregat del projecte, al seu despatx del CAP de la rambla de Ferran.




El centre d’atenció primària (CAP) de Ferran ha iniciat una prova pilot d’atenció de pacients a través del correu electrònic. No es tracta d’eliminar les visites presencials sinó d’informar els usuaris a través de l’e-mail, oferir un “servei més personalitzat” i contribuir a “descongestionar les consultes físiques diàries dels professionals”, segons va explicar l’adjunt a la direcció, Sergi Godia. “L’objectiu és atansar el centre a l’usuari gràcies a les noves tecnologies. No substituir les visites diagnòstiques, perquè és fonamental explorar el malalt, sinó les visites preventives”, va remarcar, i va afirmar que des del gener estan recopilant els correus electrònics dels pacients. De moment, en tenen al voltant de 1.500, però és que aquest centre n’atén uns 24.000. “La idea és que a través de l’e-mail tinguin informació general del CAP i es pot utilitzar també, per exemple, per recordar als usuaris que comença la campanya de vacunació de la grip o a col·lectius que tenen una patologia crònica, com hipertensió o diabetis, que els falta fer-se una prova concreta”, va detallar.

Godia va assenyalar que una altra de les aplicacions d’aquest sistema podria ser “com a recordatori de les visites programades” i va apuntar: “També intentarem entregar per correu electrònic els resultats de les analítiques, explicant-los si està tot bé o si han de consultar el metge.” “El pacient agraeix un servei personalitzat”, va concloure, i va avançar que aquest sistema podria funcionar en l’últim trimestre de l’any. Un metge i una infermera, amb el suport d’algun empleat d’atenció a l’usuari, s’encarregaran d’aquesta iniciativa. No obstant, l’atenció per e-mail serà per als pacients de qualsevol dels facultatius del CAP. De fet, va indicar que en l’actualitat ja es comuniquen per correu electrònic amb algun pacient, per resoldre dubtes o consultes bàsiques, encara que no és el procediment habitual.

El CAP de Ferran també té a punt el seu perfil a Facebook i Twitter, així com un web a través del qual es podran programar visites i obtindre informació general sobre el centre d’atenció primària i les activitats grupals que organitzen per a pacients, com caminades per la Mitjana, per exemple.

L’Institut Català de la Salut (ICS) ja va anunciar a començaments d’any que estava estudiant implantar les visites per correu electrònic als CAP de Lleida, després de provar aquest sistema en sis centres d’atenció primària de Barcelona amb bons resultats.

Aquests projectes serveixen no només per descongestionar consultes, un dels principals problemes dels CAP, sinó també per evitar desplaçaments innecessaris.

 Font: segre.com
Advertisements

Quant a capramblaferranics

Horari laborables: · CAP Rambla de Ferran 8:00 - 20:00 (Per a pacients del centre) . Horari estiu: 8:00-17:00h En horari en que el CAP resta tancat, l'atenció sanitària es dona a CUAP (Urgències AP) Avinguda de Prat de la Riba, 56 (Caps de setmana, nits i festius). Obert 24h per pacients de tots els centres. Aquí hi podreu trobar informació, novetats i altres curiositats interessants que succeeixin al CAP Rambla Ferran i que afectin als usuaris del mateix o a tothom disposat a interaccionar amb el centre.
Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies i etiquetada amb , , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s