La realitat de les xarxes socials a Atenció Primària

En els darrers temps ens hem de rendir a l’evidència que suposa el canvi en l’estil de comunicació entre les persones degut a les xarxes socials creades a internet. Aquest mateix canvi es pot imaginar també, tot i que de forma més concreta, dins del món de la salut i tot el que suposa la comunicació entre el metge i el pacient, a tots els nivells, tant hospitalari com a Atenció Primària, si ho focalitzem en el nostre àmbit laboral.

És per això que els Centres d’Atenció Primària han d’afrontar amb molt d’interès aquest canvi tan important que ha de suposar una reestructuració en el plantejament de la promoció de la Salut en la població i de l’atenció al pacient tant agut com crònic ja no només des del propi CAP sino també a través de les possibilitats que ofereixen les noves vies de comunicació a la xarxa.

Tot i que sí es cert que a dia d’avui no tots els usuaris poden treure beneficis d’aquest nou plantejament d’atenció mèdica, ja que tot i trobar-nos al segle XXI, no tots tenen accès a internet, i si el tenen potser no saber manejar-ho de la millor manera, hem de ser conscients que hem de dirigir els esforços a fidelitzar els pacients que realment si es mouen amb facilitat dins de la xarxa i que seran els potencials pacients crònics del futur. I és en aquest futur en el que hem de posar el nostre objectiu, ja que la feina que realitzarem avui en aquest aspecte ens podrà donar el benefici desitjat a mig i llarg plaç.

Per això des de fa uns mesos, en el nostre CAP, ens hem posat a treballar en aquest sentit. Va ser un inici una mica feixuc, però vam iniciar la creació del bloc del CAP per tal de donar un servei a la població de referència, donant a conéixer informació sobre events, activitats i notícies d’interès per la població, per posteriorment crear perfils a dues de les xarxes socials més importants de la xarxa, com són Facebook i Twitter. L’objectiu d’aquests perfils és molt similar al del bloc en quant a la difusió de notícies i altres però ens permeten obtenir un feedback per part del pacient i/o seguidors molt important per nosaltres perquè ens permet saber opinions i pensaments d’aquests que d’altra banda potser no arribaríem a saber, cosa que ens pot ajudar a millorar l’atenció ja sigui sanitària o no sanitària en un futur.

Per altra banda, potser la part més important de tot el projecte de comunicació està ara mateix en fase embrionària però ja en proves dins del nostre CAP. Es tracta de la comunicació entre metge i pacient a través del correu electrònic, on es podrà informar al pacient de diverses informacions tant sanitàries com no sanitàries, poder realitzar des de recordatoris de visita fins a entrega de resultats de proves complementàries (primera fase del pla pilot, ja establert) i emetre plans de medicació personals.

Del mateix mode, els funcionament intern del CAP també s’està veient d’una manera o altra beneficiada pels canvis tecnològics ja que des de fa uns mesos i, aprofitant la creació del bloc, es va crear un apartat accessible per professionals on aquests poden consultar diverses informacions com els quadrants de treball setmanals.

Darrerament també s’ha creat un núvol virtual a la xarxa amb el servei gratuït Dropbox que permet penjar informació útil per als professionals i que aquests poden consultar i/o descarregar per internet des dels seus domicilis.

En conclusió, és evident que els temps van canviant, i no només de portes enfora als CAPs d’arreu. L’Atenció Primària ha de fer un gir si volem que el sistema sigui més sostenible, i una part molt important d’aquest gir depèn de la utilització que en fem de les noves tecnologies.

About these ads

Quant a capramblaferranics

Centre sanitari referència de la ciutat de Lleida, on a més s'hi allotja el Centre d'Urgències d'Atenció Primària (CUAP). Horari laborables: · CAP Rambla de Ferran 8:00 - 20:00 (Per a pacients del centre) · CUAP (Urgències AP) 20:00 - 8:00 (Per a pacients de tots els centres) Horari Festius: · CUAP (Urgències AP) Obert 24 hores (Per pacients de tots els centres) Aquí hi podreu trobar informació, novetats i altres curiositats interessants que succeeixin al CAP Rambla Ferran i que afectin als usuaris del mateix o a tothom disposat a interaccionar amb el centre.
Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies i etiquetada amb , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Canvia )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Canvia )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Canvia )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Canvia )

Connecting to %s